Columns

LEAN Credit Management

LEAN Credit Management

LEAN Credit Management

In één van mijn eerste debiteurenfuncties moest ik van elke aanmaning een kopie in een ordner doen op datum en bewaren. Toen ik informeerde bij mijn leidinggevende waarom we dat moesten doen zei hij: “dat doen we nu eenmaal zo”.

Strategisch Credit Management

Strategisch Credit Management

Strategisch Credit Management

"A person who never made a mistake never tried anything new"

4 redenen waarom u uw klantenportefeuille moet segmenteren

4 redenen waarom u uw klantenportefeuille moet segmenteren

4 redenen waarom u uw klantenportefeuille moet segmenteren

Meer dan de helft van de credit managers deelt klanten niet in op basis van risico’s en kansen.

Zo krijg je weer grip op je debiteuren. 5 tips

Zo krijg je weer grip op je debiteuren. 5 tips

Zo krijg je weer grip op je debiteuren. 5 tips

Hoe krijg je grip op klanten die slecht betalen? Iedereen gaat anders met geld om, dus de persoonlijke benadering werkt (bijna) altijd het beste.

Dit is dus niet hoe je een mooie auto koopt

Dit is dus niet hoe je een mooie auto koopt

Dit is dus niet hoe je een mooie auto koopt

Dit verhaal begint enthousiast met een BMW 7 en een jonkvrouw, maar draait uit op fikse kosten en de verspreking van een huisvriend.

Ik wil geen zaken meer doen. Wat kost dat?

Ik wil geen zaken meer doen. Wat kost dat?

Ik wil geen zaken meer doen. Wat kost dat?

Samenwerken kent veel vormen. Gelukkig mag je ermee stoppen als je pet daarnaar staat, maar dat kan wel wat kosten.

Bedrijf verkocht, opbrengst onzeker

Bedrijf verkocht, opbrengst onzeker

Bedrijf verkocht, opbrengst onzeker

Een achtergestelde lening. Veel ondernemers die hun bedrijf willen verkopen krijgen er mee te maken. Hoe buig je als verkoper zo’n risicovolle lening om in jouw voordeel?

DSO is geen graadmeter voor succes

DSO is geen graadmeter voor succes

DSO is geen graadmeter voor succes

DSO: Days Sales Outstanding is wereldwijd een bekend begrip. Toch is niet iedereen positief over deze ratio.

Incourante voorraad: hoe voorkom je nakomertjes?

Incourante voorraad: hoe voorkom je nakomertjes?

Incourante voorraad: hoe voorkom je nakomertjes?

Wanneer retailers hun producten ook via een website gaan aanbieden, lopen de voorraden vaak langzaam maar zeker op. Voorraadbeheer in omnichannel is lastig; je kan er niet mee en je kan er niet zonder.

Geen werkkapitaal, geen toekomst

Geen werkkapitaal, geen toekomst

Geen werkkapitaal, geen toekomst

De crisis houdt aan en dat vraagt om een paradigmashift van ondernemers en managers.

Pagina 1 van 41234